به وبلاگ مهندسی برق خوش آمدید

الکتروتکنیک و مهندسی برق

دانلود کاملاً رایگان کتب ، جزوات ، پروژه و... در فایل پاورپوینت ، ورد و پی دی اف

الکتروتکنیک و مهندسی برق

دانلود کاملاً رایگان کتب ، جزوات ، پروژه و... در فایل پاورپوینت ، ورد و پی دی اف

الکتروتکنیک و مهندسی برق

مهندسی برق وبلاگی است با محوریت موضوعات مرتبط با رشته الکتروتکنیک، مهندسی برق و سایر موضوعات مرتبط با این حوزه و هدف اصلی آن اشتراک گزاری اطلاعات و آشنایی بیشتر شما عزیزان با این موضوعات می‌باشد.

تبلیغات
AliRaei10 AliRaei10 AliRaei10"
آخرین نظرات
  • ۳۱ ارديبهشت ۹۵، ۲۱:۴۹ - j
    خوب

نیروگاه بخار

 سیکل ترمودینامیکی نیروگاه بخار:

  تقریبا تمام سیستم هایی که انرژی ذخیره شده در سوخت رابه انرژی مکانیکی تبدیل میکنند دارای یک سیکل سیال در گردش هستند. این سیستم ها را میتوان بر اساس سیکل سیال در گردش به صورت زیر دسته بندی نمود.

الف) سیکل های قدرت گازی:

 سیستمهای قدرتی هستند که در ان ها، سیال در گردش به صورت گاز است و تغییر فازی در سیکل صورت نمیگیرد. از مهم ترین این سیستم ها میتوان به توربین گازی،موتور های دیزلی و... اشاره نمود در این نوع سیکل ها هوا ومواد سوختنی در شرایط محیط و با نسبت معینی وارد سیستم میشود و پس از طی یک رشته تحول به صورت محصول های احتراق از سیستم خارج میشوند. بدین ترتیب اگر چه این سیستم ها یک سیکل مکانیکی را طی میکنند، ولی دارای یک سیکل ترمودینامیکی نیستند و اصطلاحا از نظر ترمودینامیکی به سیستم های باز مشهور هستند.

 سیکل های قدرت بخاری:

سیستمهای قدرتی هستند که در انها، سیال در گردش ضمن طی کردن سیکل ، تغییر فاز میدهد و بر خلاف سیستمهای قدرت گازی ، یک سیکل ترمودینامیکی را طی میکنند این سیکل ها از نظر ترمودینامیکی یک سیکل بسته را تشکیل میدهند که سیال در گردش ،همواره در سیستم،جریان دارد.سیالی که معمولا مورد استفاده قرار میگیرد ،اب است که به صورت دو سیکل بخار و مایع در سیکل جریان میابد سیکل  قدرت بخاری که در نیروگاه های بخاری استفاده میشود ، سیکل رانکین است. قبل از تشریح سیکل رانکین نیروگاه های بخاری باید سیکل ایده ال کارنو ودلایل عدم استفاده از ان را در این نیروگاه ها بیان کنیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی