به وبلاگ مهندسی برق خوش آمدید

الکتروتکنیک و مهندسی برق

دانلود کاملاً رایگان کتب ، جزوات ، پروژه و... در فایل پاورپوینت ، ورد و پی دی اف

الکتروتکنیک و مهندسی برق

دانلود کاملاً رایگان کتب ، جزوات ، پروژه و... در فایل پاورپوینت ، ورد و پی دی اف

الکتروتکنیک و مهندسی برق

مهندسی برق وبلاگی است با محوریت موضوعات مرتبط با رشته الکتروتکنیک، مهندسی برق و سایر موضوعات مرتبط با این حوزه و هدف اصلی آن اشتراک گزاری اطلاعات و آشنایی بیشتر شما عزیزان با این موضوعات می‌باشد.

تبلیغات
AliRaei10 AliRaei10 AliRaei10"
آخرین نظرات
  • ۳۱ ارديبهشت ۹۵، ۲۱:۴۹ - j
    خوب

تعاریف و اصطلاحات در خطوط انتقال

انواع خطوط انتقال از نظر طول
—خط کوتاه : خطوط کمتر از 80 کیلومتر
—خط متوسط : خطوط بین 80 تا 240 کیلومتر
—خط بلند : خطوط بیشتر از 240 کیلومتر

انواع خطوط انتقال از نظر نوع

—خطوط  هوایی

—خطوط زمینی

در خطوط انتقال هوایی بسته به نوع خط و ولتاز آن از انواع سیم های آلمینیوم –فولاد استفاده می شود . آلمینیوم از نظر الکتریکی دارای ضریب هدایت خوب واز جهت وزن نیز سبک می باشد . لیکن عیب عمده ی آن نداشتن استحکام مکانیکی خوب است به همین علت در داخل (مغز) رشته های سیم آ لمینیو می یک رشته سیم فو لادی قرار می دهند ته استحکام مکانیکی آن را تا مین نماید .

اثر پوستی و پدیده کرونا در خطوط انتقال

در هنگام عبور الکترون ها از هادی میل حرکت الکترون از پوسته هادی بیشتر است به این پدیده اثر پوستی گفته می شود . به علت عبور الکترونها از پوسته خارجی هادی عملا مرکز هادی بلا استفاده مانده وهمین امر موجب افزایش مقاومت مسیر عبور الکترونها و افزایش تلفات جریان می گردد . از طرفی این میل باعث افزایش تلفات کرونا نیز می گردد . لذا برای مرتفع نمودن این عیب در خطوط انتقال هادی ها را به صورت رشته های جدا از هم می سازند که به یکدیگر تابیده می شوند و همچنین برای کاهش تلفات کرونا در خطوط انتقال هادی ها را به صورت باندل در هر فاز استفاده می کنند .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی