به وبلاگ مهندسی برق خوش آمدید

الکتروتکنیک و مهندسی برق

دانلود کاملاً رایگان کتب ، جزوات ، پروژه و... در فایل پاورپوینت ، ورد و پی دی اف

الکتروتکنیک و مهندسی برق

دانلود کاملاً رایگان کتب ، جزوات ، پروژه و... در فایل پاورپوینت ، ورد و پی دی اف

الکتروتکنیک و مهندسی برق

مهندسی برق وبلاگی است با محوریت موضوعات مرتبط با رشته الکتروتکنیک، مهندسی برق و سایر موضوعات مرتبط با این حوزه و هدف اصلی آن اشتراک گزاری اطلاعات و آشنایی بیشتر شما عزیزان با این موضوعات می‌باشد.

تبلیغات
AliRaei10 AliRaei10 AliRaei10"
آخرین نظرات
  • ۳۱ ارديبهشت ۹۵، ۲۱:۴۹ - j
    خوب

وظیفه سیستم حفاظت آن است که هر جزء از شبکه الکتریکی دچار خطا یا اتصالی شده را در کمترین زمان ممکن از مدار خارج سازد، به شکلی که احتمال خطر از بین رفته و کوچکترین بخش از شبکه الکتریکی مجزا گردد.

همین امر در شرایط بهره برداری غیرعادی نیز صادق است.

سیستم های حفاظتی نقش اساسی در ایمنی ،پایداری و قابلیت اطمینان سیستم برق رسانی را عهده دار بوده و از شروع یا گسترش دامنه خسارت ناشی از خطاهای مختلف جلوگیری می نمایند. همچنین عملکرد متناسب و انتخابی سیستم حفاظتی باعث کاهش سطح خاموشی میشود چرا که حداقل ناحیه ای را که برای رفع عیب کافی است از شبکه جدا نموده و باعث تداوم برقرسانی به قسمت های دیگر شبکه می شود.
اجزا اصلی یک سیستم حفاظتی شامل رله ها ، ترانس های جریان ، ترانس های ولتاژ و کلید ها هستند که اختلال یا عدم کارکرد صحیح هر یک از این اجزاء باعث عملکرد نادرست سیستم حفاظتی می گردد. در این میان رله ها و ظیفه شناسایی خطا را بر عهده داشته و مهم ترین جز< سیستم حفاظتی می باشند که در ادامه مورد بررسی قرار می گیرند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی