به وبلاگ مهندسی برق خوش آمدید

الکتروتکنیک و مهندسی برق

دانلود کاملاً رایگان کتب ، جزوات ، پروژه و... در فایل پاورپوینت ، ورد و پی دی اف

الکتروتکنیک و مهندسی برق

دانلود کاملاً رایگان کتب ، جزوات ، پروژه و... در فایل پاورپوینت ، ورد و پی دی اف

الکتروتکنیک و مهندسی برق

مهندسی برق وبلاگی است با محوریت موضوعات مرتبط با رشته الکتروتکنیک، مهندسی برق و سایر موضوعات مرتبط با این حوزه و هدف اصلی آن اشتراک گزاری اطلاعات و آشنایی بیشتر شما عزیزان با این موضوعات می‌باشد.

تبلیغات
AliRaei10 AliRaei10 AliRaei10"
آخرین نظرات
  • ۳۱ ارديبهشت ۹۵، ۲۱:۴۹ - j
    خوب

HVDC یا خطوط انتقال جریان مستقیم ولتاژ بالا

مزیت های HVDC بر انتقال جریان متناوب

علی رغم اینکه سیستم انتقال توان جریان متناوب غالب است اما در برخی از کاربردها، HVDC ترجیح داده می شود:

* کابل های زیر دریا (مانند کابل 250 کیلومتری بین سوئد و آلمان) انتقال توان زیاد در مسافت های بلند از یک نقطه به یک نقطه دیگر و بدون تپ های میانی، برای مثال در مناطق دور افتاده.

* افزایش ظرفیت یک شبکه برق در شرایطی که نصب سیم های اضافی مشکل زا یا هزینه بردار است.

* امکان انتقال توان بین سیستم های توزیع غیر سنکرون جریان متناوب.

* کاهش سطح مقطع سیم کشی و دکل های برق برای یک ظرفیت انتقال داده شده. HVDC می تواند در هر هادی توان بیشتری را انتقال دهد چرا که برای یک توان نامی داده شده ولتاژ ثابت در یک خط جریان مستقیم پایین تر از حداکثر ولتاژ در یک خط جریان متناوب است. این ولتاژ ضخامت عایق و فاصله گذاری بین هادی ها را تعیین می کند.

* اتصال نیروگاه های معین به شبکه توزیع

* پایدار کردن شبکه های برقی که بیشتر AC هستند.

* خطوط بلند زیر دریا دارای ظرفیت خازنی بالایی هستند. این امر موجب می شود که توان جریان متناوب به سرعت و به شدت به صورت تلفات راکتیو و دی الکتریک حتی در کابل های با طول ناچیز تلف شود. HVDC می تواند توان بیشتری در هر هادی انتقال دهد چرا که برای یک توان نامی ولتاژ ثابت در یک خط جریان مستقیم پایین تر از ولتاژ حداکثر یک خط جریان متناوب است. این ولتاژ تعیین کننده ضخامت عایق به کار رفته و فاصله بین هادی هاست. این روش، استفاده از سیم ها و مسیرهای موجود را برای انتقال توان بیشتر در منطقه ای که مصرف توانش بالاتر است را ممکن می سازد و موجب کاهش هزینه ها می شود. و . . .

نظرات (۱)

  • تبلیغات اینترنتی
  • باسلام ودرود خدمت شما دوست گرامی

    وبلاگ خیلی جالب وزیبایی دارید از خداوند متعال برایتان موفقیت همیشگی آرزومندیم

    بنده یک سایت در زمینه تبلیغات ونیازمندیهای اینترنتی دارم وازشما دعوت میکنیم به سایت ما مراجعه کنید وماراخوشاحال کنید همچنین در این سایت می توانید تبلیغات ونیازمندیهای خودتان را به صورت کاملا رایگان ثبت کنید.

    ازشما درخواست میکنیم اگه امکان پذیراست لینک سایت ما هم در وبلاگ خیلی زیبا وقشنگ تون در قسمت پیوندها ولینک دوستان ثبت کنید تا کاربران عزیز باسایت تبلیغات ونیازمندیهای اینترنتی آشناشوند

    عنوان : تبلیغات اینترنتی
    لینک : niazgoo.com

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی