به وبلاگ مهندسی برق خوش آمدید

الکتروتکنیک و مهندسی برق

دانلود کاملاً رایگان کتب ، جزوات ، پروژه و... در فایل پاورپوینت ، ورد و پی دی اف

الکتروتکنیک و مهندسی برق

دانلود کاملاً رایگان کتب ، جزوات ، پروژه و... در فایل پاورپوینت ، ورد و پی دی اف

الکتروتکنیک و مهندسی برق

مهندسی برق وبلاگی است با محوریت موضوعات مرتبط با رشته الکتروتکنیک، مهندسی برق و سایر موضوعات مرتبط با این حوزه و هدف اصلی آن اشتراک گزاری اطلاعات و آشنایی بیشتر شما عزیزان با این موضوعات می‌باشد.

تبلیغات
AliRaei10 AliRaei10 AliRaei10"
آخرین نظرات
  • ۳۱ ارديبهشت ۹۵، ۲۱:۴۹ - j
    خوب

واحدهای پالایشگاه نفت تهران

همینکه اجزا ازهم جدا گردیده و خالص شدند می‌توان ماده روغنکاری یا سوخت را به طورمستقیم روانه  بازار مصرف کرد. می‌توان با ترکیب مولکول‌های کوچک‌ترمانند:

ایزوبوتان و پروپیلن و یا بوتیلن طی پروسه‌هایی همانند آلکالنین کردن یا دیمرازسیون می‌توان سوختی با اکتان مورد نظرتهیه نمود. همچنین درجه اکتان بنزین را می‌توان طی فرآیند بهسازی توسط کاتالیزور بهبود بخشید که طی آن هیدروژن ازهیدروکربن جدا شده وهیدروکربن آروماتیکی تشکیل می‌گردد که درجه اکتان بسیار بیشتری دارد. تولیدات میانی برج جداکننده رامی‌توان طی پروسه‌های کراکینگ گرمایی ، هیدروکراکینگ و یا کراکینگ کاتالیزوری سیالی به محصولات سبکتری تبدیل نمود.

 مرحله نهایی درتولید بنزین ترکیب مواد هیدروکربن مختلف بادرجه‌های اکتان متفاوت با همدیگراست تا به مشخصات محصول مورد نظردست یابیم. معمولاً پالایشگاه‌های بزرگ توانایی پالایش ازصدهزارتا چندین صدهزاربشکه نفت درروزرا دارا می‌باشند. به دلیل ظرفیت بالای مورد نیاز، بسیاری ازپالایشگاه‌ها به صورت دائم برای مدت طولانی ازچندین ماه تا چندین سال بطورمداوم کارمی‌کنند.پالایشگاه‌های نفت بسته به نوع خوراکی که برمبنای آن طراحی شده اند دارای پیچیدگی‌های متفاوتی هستند که براساس آن میزان و نوع محصولات متفاوتی تولید می‌کنند. میزان سرمایه گذاری برای احداث یک پالایشگاه با پیچیدگی متوسط بین ۱۸ تا ۱۹ هزاردلار به ازای هربشکه ظرفیت پالایش است وباافزایش درجه پیچیدگی گاه تا ۲۴ تا ۲۵ هزاردلاردرهربشکه سرمایه گذاری نیازدارد.

پالایشگاه نفت

پالایشگاه نفت یک واحدصنعتی است که درآن نفت خام به مواد مفیدتری مانند: سوخت جت وهواپیما ،سوخت دیزل ، بنزین ،آسفالت و قیر، گاز مایع شده و بسیاری دیگر از فرآورده‌های نفتی تبدیل می‌گردد. پالایشگاه‌های نفت به طورمعمول واحدهای صنعتی بزرگ و پیچیده‌ای می‌باشند که درآنها واحدهای مختلف توسط مسیرهای لوله کشی متعددی به هم پیوند داده شده‌اند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی