به وبلاگ مهندسی برق خوش آمدید

الکتروتکنیک و مهندسی برق

دانلود کاملاً رایگان کتب ، جزوات ، پروژه و... در فایل پاورپوینت ، ورد و پی دی اف

الکتروتکنیک و مهندسی برق

دانلود کاملاً رایگان کتب ، جزوات ، پروژه و... در فایل پاورپوینت ، ورد و پی دی اف

الکتروتکنیک و مهندسی برق

مهندسی برق وبلاگی است با محوریت موضوعات مرتبط با رشته الکتروتکنیک، مهندسی برق و سایر موضوعات مرتبط با این حوزه و هدف اصلی آن اشتراک گزاری اطلاعات و آشنایی بیشتر شما عزیزان با این موضوعات می‌باشد.

تبلیغات
AliRaei10 AliRaei10 AliRaei10"
آخرین نظرات
  • ۳۱ ارديبهشت ۹۵، ۲۱:۴۹ - j
    خوب

نیروگاه خورشیدی * 1

اولین بار که از انرژی خورشید به منظور تسهیل کارهای روزمره استفاده شد و عملاً مورد استفاده بشر قرار گرفت در سال 1615 میلادی بود. در این سال مهندس فرانسوی با استفاده از گرمای انرژی خورشیدی یک پمپ آب را به کار انداخته و آب را از نقطه ای به نقطه دیگر جابه جا نمود، یعنی توسط این دستگاه عملاً انرژی خورشیدی به انرژی مکانیکی تبدیل می‌شد.

پس از آن در بین سالهای 1860 تا 1878 فردی به نام ماچوت در فرانسه روی انرژی خورشیدی تحقیق می نمود. او درضمن تحقیقات خود توانست توسط یک آینه هرمی شکل که انرژی خورشید را بر روی محور خود متمرکز می کرد مقدار زیادی آب را که در محفظه ای در روی محور هرم قرار گرفته بود به جوش آورده و به بخار تبدیل کند.

در سال 1870 « پیفر» در فرانسه و « اریکسون» سوئدی که در آمریکا زندگی می کرد و هر کدام با استفاده از آیینه و محفظه های بخار که نور خورشید روی آن منعکس می شد توانستند موتورهای قوی تری اختراع کنند.

بعدها در هند، روسیه، آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپائی تحقیقات وسیعی روی انرژی خورشیدی و طرق استفاده از آن انجام شد. هر چه زمان می گذشت روشهای مختلفی برای استفاده بهتر از انرژی خورشیدی ابداع می شد تا بالاخره درسالهای اخیر با کشف نیمه رساناهای سیلیکونی استفاده از این نوع دستگاهها برای تبدیل مستقیم نور خورشید به انرژی الکتریکی وسپس انرژی مکانیکی بسیار مرسوم شده و اینک از چند روش مختلف برای استحصال انرژی خورشیدی استفاده می شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی