به وبلاگ مهندسی برق خوش آمدید

الکتروتکنیک و مهندسی برق

دانلود کاملاً رایگان کتب ، جزوات ، پروژه و... در فایل پاورپوینت ، ورد و پی دی اف

الکتروتکنیک و مهندسی برق

دانلود کاملاً رایگان کتب ، جزوات ، پروژه و... در فایل پاورپوینت ، ورد و پی دی اف

الکتروتکنیک و مهندسی برق

مهندسی برق وبلاگی است با محوریت موضوعات مرتبط با رشته الکتروتکنیک، مهندسی برق و سایر موضوعات مرتبط با این حوزه و هدف اصلی آن اشتراک گزاری اطلاعات و آشنایی بیشتر شما عزیزان با این موضوعات می‌باشد.

تبلیغات
AliRaei10 AliRaei10 AliRaei10"
آخرین نظرات
  • ۳۱ ارديبهشت ۹۵، ۲۱:۴۹ - j
    خوب

افزایش توان در شبکه قدرت توسط منابع تولید پراکنده

زمانی که بحث مولدهای پراکنده در نقاط مختلف دنیا رواج یافته است، تاکنون مباحث زیادی در این خصوص مفتوح مانده و با توجه به جدید بودن ایده بکارگیری گسترده از این واحدها و نحوه مشارکت بخش­های غیردولتی و همچنین نحوه حمایت دولت برای بهره­برداری از آنها این بحث هنوز بصورت قانونی مدون استخراج نگردیده است. سازندگان اصلی این نوع مولدها همواره به دنبال کاهش هزینه­های مربوط به طراحی، ساخت و خدمات پس از فروش بوده­اند. در حال حاضر به دلیل بکارگیری تکنولوژی­های جدید برخی از انواع این مولدها همچنان دارای سرمایه­گذاری پایه اولیه بالایی بوده و قیمت تمام­ شده­­ برق تولیدی آنها قابل رقابت با رویه­های جاری نیست.

بایستی توجه داشت که این مولدها دارای امکانات و مشخصات ویژه­ای هستند که قیاس آنها را با سایر واحدهای تأمین­کننده برق امکان­پذیر می­سازد. در حال حاضر رشدی معادل 7/4 درصد برای مصرف انرژی برق (به طور متوسط) در اکثر کشورهای جهان تعیین شده است، که البته طبق اظهار نظر مسؤلان این روند در کشور، دارای رشد حدود 8% سالیانه است. با توجه به راندمانحدود 50% نیروگاهها (سیکل ترکیبی) و مد نظر قراردادن این موضوع که تلفات ناشی از انتقال انرژی و توزیع آن رقمی معادل 10 الی 15 درصد را در بردارد تأمین مازاد نیاز انرژی به معنای استفاده  فراوان از منابع انرژی فسیلی است.

جهت رفع این نقیصه استفاده از انرژی­های نو و تجدید­پذیر و همچنین ایجاد یک الگوی مصرف مناسب به همراه تجدید ساختار در صنعت برق با بهره­گیری از مولدهای پراکنده، راهکارهای با ارزش و مهم محسوب می­شوند.

در اکثر کشورهای جهان که بهای انرژی دارای ارزش واقعی نیست مصرف بی­رویه از آن هزینه­های فراوانی در بردارد. در حال حاضر در کشور ما به­ دلیل ارزان بودن قیمت سوخت، علاوه بر عدم ارزش انرژی گرمایی تولیدی برای واحدها و مصارف مختلف، مصرف انرژی هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است. مولدهای پراکنده­ای که در ادامه از آنها صحبت به میان خواهد آمد علاوه بر حفظ منابع انرژی و جلوگیری از اتلاف آن، بدون داشتن آلاینده­های زیست محیطی و صوتی شرایط حفظ محیط زیست را نیز فراهم می­سازند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی