به وبلاگ مهندسی برق خوش آمدید

الکتروتکنیک و مهندسی برق

دانلود کاملاً رایگان کتب ، جزوات ، پروژه و... در فایل پاورپوینت ، ورد و پی دی اف

الکتروتکنیک و مهندسی برق

دانلود کاملاً رایگان کتب ، جزوات ، پروژه و... در فایل پاورپوینت ، ورد و پی دی اف

الکتروتکنیک و مهندسی برق

مهندسی برق وبلاگی است با محوریت موضوعات مرتبط با رشته الکتروتکنیک، مهندسی برق و سایر موضوعات مرتبط با این حوزه و هدف اصلی آن اشتراک گزاری اطلاعات و آشنایی بیشتر شما عزیزان با این موضوعات می‌باشد.

تبلیغات
AliRaei10 AliRaei10 AliRaei10"
آخرین نظرات
  • ۳۱ ارديبهشت ۹۵، ۲۱:۴۹ - j
    خوب

ایستگاه های GIS یا پست های GIS

موارد احداث و ساختمان تجهیزات ایستگاههای GIS و پدیده‌های ظاهر شده در آنها

تامین انرژی به میزان قابل ملاحظه چند صدهزار مگاوات تحت ولتاژهای EHV و UHV تا نزدیک­ترین نقطه به محل مصرف­کننده­ها در مراکز شهری و صنعتی با استفاده از ایستگاههای نوع معمول با ایزولاسیون هوا موسوم به Air Insulated Substation (AIS) با دشواریهای بسیار همراه می­باشد. راه­حل مناسب جایگزینی هوا با ماده ایزوله مناسب با خاصیت ایزولاسیون بالا تا چند برابر هوا می­باشد. ماده ایزوله مناسب از نوع گاز با رابطه شیمیایی شیمیایی 6SF می­باشد. استفاده از گاز فوق کاهش ابعاد و اندازه فواصل هوایی ایزولاسیون را تا چند برابر موجب شده، ابعاد ایستگاهها تا حدود  کاهش می­یابند.

به علاوه چنانکه دیده خواهد شد، پیش­بینی گاز به عوض هوا، از طریق نصب هادیهای سه فاز تحت ولتاژ و تجهیزات فشار قوی در داخل محفظه بسته انباشته از گاز صورت می­پذیرد. پیش­بینی فوق، مزایا و قابلیت­های دیگر این نوع ایستگاهها را گذشته از کاهش ابعاد و اندازه­ها عرضه می­نماید. قرار گرفتن هادیها در داخل محفظه بسته با افزایش اطمینان بهره­برداری، کاهش حجم تجهیزات، جلوگیری از تأثیر عوامل محیطی و تغییرات جوی در روند بهره­برداری ایستگاه همراه می­باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی